Monday 23 March 2015

Viper challenge 2015

Viper challenge 2015

14 Mac 2015 tu kitorang join benda alah ni. Lepas settle buat ni rasa agak power la jugak weh. Pasal apa, pasal kitorang bukan buat training pun. Benda ni kena trail run 21km plus ada 20 obstacles yang gila punya mencabar lagi marbahaya. Aku bukan apa, cuak jugak bila sampai-sampai je dekat Sepang tengok yang join semua kurus2. Ini memang adil la untuk orang makan banyak seperti saya dan shafiza itu. Kahkahkah. Tapi betul, masa mula-mula memang nampak power..sempat juga aku berdoa diorang ni power gaya je tu kot, kikikikiki..

Sebelum aku cerita apa benda obstacle dari yang pertama sampai ke 20, izinkan aku menceritakan dulu apa perasaan sebelum event. Korang tau, sebenarnya set-set viper challenge ni keep on hantar emel je kat semua participants yang mana selalu remind kitorang what you should do for this asia's biggest obstacle event?? Tapi emel tinggal emel je la..haram tak buat pun ape diorang suruh.. Aku tengok instagram orang lain , bukan main bersungguh lagi diorang training. Sedangkan aku n shep nampak lebih menjurus kepada jalan-jalan cari makan serta menggemukkan badan saja. 

Maka, tibaLah pada hari yang ditunggu-tunggu, kitorang punya team XQ start pukul 9am. Tak tau macam mana nak cerita dia punya penat, tapi cukup lah tengok gambar-gambar kalau sudi..aku kata, kalau sudi...
ni macam titian sirotulmustakim tp aku tipu je la...kayu goyang tak stabil terus jatuh ke dalam air

monkey bar: pon sama jatuh jugak di dalam air

 pasangan bercinta sesuai sangat la dengan obstacle ni sebab lautan api sanggup kuredahi , katanya.


 ni obstacle yang kacang je ni, tapi sakit badan juga 


kalau upper body tak kuat, memang masak la


ni pon macam harey...kahkah


ni kalau jatuh memang injured dan seterusnya akan ke hospitaldan mungkin makan MC lama akibat patah

ni macam cipan gak susah..bukan susah tapi cuak time nak terjun

ni pun macam menyampah nak buat..tapi kena buat la kan...





 




Kaedahnya, semua gambar orang lain punya tau..sebab obstacles kebanyakannya berkait ngan air .Berselut pula..so no gadget at all! Padahal ada je orang lain bawak, tapi kitorang jenis sayang harta..motip nak bawak? Tapi ada satu station tu budak XQ yang jaga, so dia bleh ambek gambar kitorang yang power lagi mantap ni. Gitew!! Tq Azhar Brown ..

semangat berkobar masa pagi, boleh la muka ceria sebab x start lagi kan..

Ed baju merah aku tengok dah down dah ..kakkaka

 ni muka penat semua orang..yang cerah jadi hitam..yang gelap bertambah gelap

tahniah geng!





Aku tak tau la lepas korang akan baca entry ni sampai habis ke tak, tapi aku nak sambung jugak membebel. Aku rasa 10km pertama tu maintain lagi ..kilometer yang ke 11-15 dah jadi malas berbual..penat campur lapar semua ada. Masuk je kilometer 15-21 memang mintak nyawa weh. Masa tu memanglah kadang-kadang terbayang jugak nasi kandar sekali sekala..tapi bayangan nasi kandar bersilih ganti dengan bayangan kuku tercabut terlerai dalam kasut. Memang sakit giler yang teramat sangat kaki dengan kuku. Mujur mulut tak sakit, kalau tak memang penyakit kuku dan mulut dah aku ni. Alhamdulillah, habis jugak la viper challenge kitorang..dan alhamdulillah jugak bila bukak kasut, kuku masih melekat di kaki kanan dan kiri. Congrats nar best, congrats kak ton dan XQ team!!!
Nota kaki:kesan viper challenge ni aku n kak ton jalan style tentera yang jalan masa istiadat kawen kawen tu..punya tak boleh belok kaki nak jalan. Sakit gila baq ang
yezzzaaa!!medal pertam untuk tahun ini



No comments:

Post a Comment

3 hari 2 malam di Banda Aceh Indonesia

assalammualaikum... rindu kami tak? hhehehhee saja tanya kalau tak rindu pun takpe la. sob..sob...sob nak cakap akak baru je balik bercu...