Monday 18 August 2014

Dilema seorang ejen takaful

Entry ni aku tulis masa dalam flight tau..Masa ni nak pergi Melbourne. Tapi aku baru jumpa balik diari yang aku tilis ni dalam i pad. Kira ni throwback la kononnya... Aku paste je ni..


Apabenda semua ni...

Apa yang dapat belajar hari ini ialah, benda kecik je sebenarnya tapi impak dia akan jadi besar untuk orang yang ada ada belajar pendidikan moral dekat sekolah dulu-dulu.

Ini kali, aku memang bagi sms/whatsapp/PM Fb dekat semua client yang aku mungkin tak dapat dihubungi. Diulang, mungkin! Jadi mungkin jugak boleh dihubungi lah kan.. Tinggal sikit babai dan tinggalkan contact number untuk dirujuk jika berlaku apa-apa. Priority client yang ada medical card sebab takut panic kalau apa-apa jadi. Sebab aku memang concern kot dekat semua client. Risau tak dapat nak tolong time diorang memerlukan. Thanks buat sahabat Pakio dan Muhsin sebab willing untuk jadi operator n willing untuk tolong client aku.

Dari pukul 5am sampai la naik flight kot aku curi-curi masa untuk bagi contact number..ada yang reply and wish have a safe journey..enjoy your holiday n so on... Ada yang tak reply langsung pun..Tapi bagi aku yang tak berapa bijak ni, at least respond la "ok noted". At least!!!! Tak yah thanks pun takpe.. Janji respond. Sebab bila tak respond , aku rasa aku ada client yang terdiri dari kayu dan batu sebab takde perasaan. Hello, orang concern and risau dekat kau kot...appreciate la sikit sebab kadang-kadang awek,balak,laki,bini korang takde la concern sangat dekat korang. Kadang-kadang la...

P/s: sebenarnya, ada yang anggap ejen insurans sampah dan rasa semua ejen buat insurans sebab duit semata. We talk about humanisme..ok thanks for reading. TBC...

Venue: air asia flight kl-melbourn (D7 212)
Time   :07.15pm ( Malaysia time)
Feeling: meh

Nukilan:narbest,2014

1 comment:

3 hari 2 malam di Banda Aceh Indonesia

assalammualaikum... rindu kami tak? hhehehhee saja tanya kalau tak rindu pun takpe la. sob..sob...sob nak cakap akak baru je balik bercu...